چراغ چک
چراغ چک یا همان چراغ موتور عموما پس از باز کردن سوئیچ ( یک مرحله قبل از استارت زدن خودرو ) روشن شده و پس از روشن شدن خودرو درصورت نبودن عیبی در سیستم الکترونیکی خودرو خاموش می شود .بخشی از مسائل و مشکلاتی که باعث روشن شدن این چراغ می شوند عبارتند از :
– خراب بودن هریک از سنسور ها
– خراب بودن هریک از عملگر ها
– قعطی بین سنسور ها یا عملگر های خودرو با ECU
– فعال شدن دکمه سوئیچ اینرسی
– اختلال در اتباط بین ECU های خودرو
– اختلال در ارتباط با سیستم ضد سرقت خودرو

Check Light – چراغ چک
خودروی انژکتوری الکتریکی (EFI)
چراغ چک ، خودروی انژکتوری الکتریکی (EFI) به واسطه استفاده از ECU در بسیار از موارد قادر به رفع مشکلات خود و استفاده بهینه از سخت افزار موجود را دارد .
برای مثال در خودرو های کاربراتوری پس از مدتی که فاصله دهانه شمع زیاد می شد ( فیلر آن از استاندارد خارج می شد ) خودرو بد کار میکرد و میبایست شمع آن خودرو فیلر گرفته می شد و مجددا فاصله دهانه شمع تنظیم می شد . ولی در خودرو های انژکتوری درصورتی که این فاصله زیاد شود خود سیستم با مدیریت ارسال جرقه این مشکل را برطرف میکند . اما در بعضی موارد سیستم قادر به اصلاح برخی مشکلات نیست و نمی تواند موارد پیش روی خود را برطرف کند .
نتیجه گیری
چراغ چک ، در نتیجه ECU وارد برنامه استراتژیک شده چراغ چک را روشن می کند . تنها راه ارتباط با کامپیوتر خودرو(ECU) دستگاه دیاگ میباشد که قادر است خطا های موجود در ECU را خوانده آنها را پاک کرده و یا حتی آن را مجددا برنامه ریزی کند . یکی دیگر از امکانات دستگاه دیاگ مشاهده اطلاعات دریافتی از سنسور ها و فرامین صادر شده از سمت ECU میباشد که با تحلیل صحیح این موارد می توان به مشکلات خودرو پی برد .

دستگاه دیاگ موتور آزمای ثمین
جهت بررسی دلیل روشن شدن چراغ چک خودرو و یا بررسی صحت عملکرد سیستم انژکتور خودرو ، در مرکز تنظیم موتور امین منتظر شما هستیم .
پاسخ دهید
میخواهید به بحث بپیوندید؟مشارکت رایگان.