انجام خدمات تخصصی برق، الکترونیک و تون آپ خودروهای خارجی در مرکز تنظیم موتورامین

چند سوال :
1)آیا بر اساس برگه معاینه فنی HC بالا خودرو ، مشخص شده؟
2)آیا بر اساس برگه معاینه فنی O2 بالا خودرو، مشخص شده؟
3) آیای بر اساس برگه معاینه فن CO بالا خودرو، مشخص شده؟
4)آیا بر اساس برگه معاینه فنی CO2 بالا خودرو ، مشخص شده؟
5) آیا بر اساس برگه معاینه فنی لاندای بالا خودرو، مشخص شده؟
6) آیا به دلیل تنظیم نبودن موتور، از معاینه فنی رد شدید؟
7) آیا به دلیل آلایندگی معاینه فنی رد شدید؟
8) آیا در حالت درجا موتور شما لرزش دارد ؟
9) آیا پس از تصادف دچار اختلال در کار کرد موتور شدید؟
10) آیا فن خودروی شما دیر وارد عمل می شود؟
11) آیا فن خودروی شما یکسره شده است؟
12) آیا خودرو شما جوش می آورد؟
13) آیا خودرو 206/207 شما دچار اختلال شده است ؟
14) آیا نمایشگر سرعت خودروی شما از کار افتاده است؟
15) آیا نمایشگر دمای آب خودروی شما از کار افتاده است؟
16) آیا دور موتور خودروی شما از 2000-3000 RPM بالاتر نمیرود؟
17) آیا دور موتور خودرو شما در حالت درجا بیش از حد مجاز است؟
18) آیا دچار نواسان در دور آرام موتور خودرو شده اید ؟
19) آیا توان احتراق و کشش خودروی شما کاهش پیدا کرده است؟
20) آیا چراغ AIRBAG خودرو روشن شده و یا حالت چشمک زن دارد ؟
21) آیا خودرو دنده اتوماتیک شما شتاب اولیه را ندارد؟
22) آیا چراغ ABS شما روشن مانده و. یا حالت چشمک زن دارد؟
23)آیا کامپیوتر خودرو شما دزدیده شده و درحال حاظر کامپیوتر بدون کد روی خودرو شما نصب شده؟
24)آیا چراغ های 206/207 شما بصورت خودکار عمل کرده و روشن و خاموش می شوند؟
25)آیا برف پاک کن و آب پاش 206/207 شما بصورت خودکار عمل کرده و روشن و خاموش می شود؟
26)آیا مصرف بنزین خودروی شما بالا رفته؟
27) آیا چراغ Check خودروی شما روشن شده است؟
28) آیا خودروی شما شتاب اولیه سابق را ندارد؟
29) آیا خودروی شما در شرایط جوی سرد بد استارت میخورد؟
30) آیا زمان تعویض دنده خودروی شما دچار افت دور موتور میشود؟
31) آیا پس از کولر توان موتور شما بیش از حد کاهش پیدا میکند؟
32) آیا پس از فشردن ناگهانی پدال گاز خودروی شما کپ میکند?
33)آیا خودرو شما آب کم میکند؟
34) آیا واشر سرسیلندر شما ترسیده؟
35)آیا ماشین شما واشر زده؟
36)آیا صدای موتور بیش از حد بالاست؟
37)آیا ماشین شما نیاز به شیم گیری دارد؟

جواب ما:
به مرکز تخصصی تنظیم موتور ، برق و الکترونیک خودرو امین مراجعه کنید . با نگاهی علمی به مسئله تنظیم موتور خودرو های انژکتوری و با تحلیلی دقیق از پارامتر های خروجی موتور توسط دستگاه دیاگ و انجام تست های گوناگون
با تجهیزاتی همچون دستگاه تست 5 گاز – کمپرس شنج سیلندر – فشار سنج سوخت مقادیر الکترونیکی و مکانیکی و با بررسی کامل سیمکشی خودروی شما قادر خواهیم بود که دلایل معایب فوق را تشخیص و نهایتا مشکلات خودروی شما را مرتفع نماییم.

Check Light

Check Light یا همان چراغ موتور عموما پس از باز کردن سوئیچ ( یک مرحله قبل از استارت زدن خودرو ) روشن شده و پس از روشن شدن خودرو درصورت نبودن عیبی در سیستم الکترونیکی خودرو خاموش می شود .بخشی از مسائل و مشکلاتی که باعث روشن شدن این چراغ می شوند عبارتند از :

– خراب بودن هریک از سنسور ها

– خراب بودن هریک از عملگر ها

– قعطی بین سنسور ها یا عملگر های خودرو با ECU

– فعال شدن دکمه سوئیچ اینرسی

– اختلال در اتباط بین ECU های خودرو

– اختلال در ارتباط با سیستم ضد سرقت خودرو

 Check Light - چراغ چک

Check Light – چراغ چک

خودروی انژکتوری الکتریکی (EFI)  به واسطه استفاده از ECU در بسیار از موارد قادر به رفع مشکلات خود و استفاده بهینه از سخت افزار موجود را دارد .

برای مثال در خودرو های کاربراتوری پس از مدتی که فاصله دهانه شمع زیاد می شد ( فیلر آن از استاندارد خارج می شد ) خودرو بد کار میکرد و میبایست شمع آن خودرو فیلر گرفته می شد و مجددا فاصله دهانه شمع تنظیم می شد . ولی در خودرو های انژکتوری درصورتی که این فاصله زیاد شود خود سیستم با مدیریت ارسال جرقه این مشکل را برطرف میکند .  اما در بعضی موارد سیستم قادر به اصلاح برخی مشکلات نیست و نمی تواند موارد پیش روی خود را برطرف کند . در نتیجه ECU وارد برنامه استراتژیک شده چراغ چک را روشن می کند . تنها راه ارتباط با کامپیوتر خودرو(ECU) دستگاه دیاگ میباشد که قادر است خطا های موجود در ECU را خوانده آنها را پاک کرده و یا حتی آن را مجددا برنامه ریزی کند . یکی دیگر از امکانات دستگاه دیاگ مشاهده اطلاعات دریافتی از سنسور ها و فرامین صادر شده از سمت ECU میباشد که با تحلیل صحیح این موارد می توان به مشکلات خودرو پی برد .

دستگاه دیاگ موتور آزمای ثمین

دستگاه دیاگ موتور آزمای ثمین

جهت بررسی دلیل روشن شدن چراغ چک خودرو و یا بررسی صحت عملکرد سیستم انژکتور خودرو ، در مرکز تنظیم موتور امین منتظر شما هستیم .

Check Light

در بسیاری از موارد چراغ چک خودرو (Check Light) روشن نمی شود و سیستم خطایی در دیاگ نمایش نمی دهد ولی کیفیت رانندگی بشدت افت پیدا می کند و رانندگی به دلیل کم شدن شتاب و قدرت موتور کاری خسته کننده می شود ، بطوری که شما مجبورهستید در بسیاری از حالات برای مثال دور زدن با دنده 2  به دلیل افت گشتاور موتور دنده عوض کرده و معکوس بکشید .

مرکز تنظیم موتور امین

مرکز تنظیم موتور امین

در این گونه موارد شما میبایست موتور خودروی خود را تنظیم و یا اصطلاحا Tune UP کنید تا شتاب و قدرت موتور شما مجددا احیا شود . جهت انجام این امر چند مرحله وجود دارد که به شرح ذیل میباشد :

– شستشوی کامل دریچه گاز و شستشوی سنسورهای فشار و دمای هوا به همراه تست سنسور های مذکور و دریچه گاز

– تعویض شمع ها و رعایت چینش شمع ها در موتور بر اساس اهم هر شمع

– شستشوی انژکتور ها و همچنین برسی وضعیت آنها

– بررسی بی درز بودن مجموعه منیفولد هوا و دریچه گاز

– پاک کردن خطاهای موقت احتمالی سیستم و رفع مشکلات خطای دائم توسط دیاگ

– پروگرم کردن ECU و ارتقاء آن ورژن های اصلاح شده متداول

– درصورتی که خودرو قابلیت فیلر گیری دارد ، بررسی وضعیت فیلر سوپاپ ها

– بررسی کمپرس فشار هوای هر سیلندر جهت اطمینان از وضعیت آببندی سوپاپ های هوا و دود

– بررسی فشار ریل سوخت خودرو جهت اطمینان از صحت عملکرد رگلاتور فشار سوخت .

پس از اتمام تمامی موارد فوق شما مجددا قدرت موتور را با فشردن پدال گاز احساس خواهی کرد و همچنین شاهد افزایش دور موتوری یکنواخت و بدون مکس و کپ اولیه خواهید بود .

مرکز تخصصی تنظیم موتور امین

مرکز تخصصی تنظیم موتور امین

جهت یک تنظیم موتور کامل و تخصصی، تمامی موارد فوق میبایست انجام شود و  در مرکز تخصصی تنظیم موتور امین ،  این خدمات ارائه می شود .

Air Bag

کیسه هوا - AirBag

کیسه هوا – AirBag

در برخی موارد چراغ اخطار کیسه هوا ( Air Bag ) بصورت دائم و یا چشمک زن بر روی صفحه کیلومتر خودرو روشن می شود . درصورت روشن بودن دائم چراغ کیسه هوا سیستم کیسه هوا از مدار خارج و عمل نمی کند . روشن شدن چراغ عموما به 3 دلیل اتفاق می افتد :

1 – قعطی سیم ارتباطی از Air Bag ECU به سمت مخزن چاشنی کمربند های ایمنی و یا کیسه های هوا .

2 – عمل کردن و باز شدن ایربگ ها و یا کمربند های ایمنی .

3 – خطای دائم اطلاعات تصادف بر روی Air Bag ECU که توسط دستگاه دیاگ قابل پاک کردن نیست .

در برخی موارد می توان با ترمیم سیم کشی قعطی ارتباط را برطرف کرد و یا پس از باز شدن کیسه های هوا و عمل کردن کمربند ، تنها با تعویض قسمت های معیوب و تعمیر Air Bag ECU مجددا از همان ECU استفاده نمود که باعث کاهش هزینه بازسازی سیستم کیسه هوا می شود .

در مرکز تنظیم موتور امین آماده ارائه سرویس های مورد نیاز جهت رفع مشکلات Air Bag خودروی شما هستیم .

ABS-EBD

هم اکنون بسیاری از خودرو های تولید داخل به سیستم  ABS : Anti-Lock Braking System  مجهز هستند . درواقع سیستم ترمز ضد قفل بر اساس خواندن سرعت هرکدام از چرخ ها بصورت مجزا و تحلیل سریع و مقایسه آنها بر اساس وضعیت خودرو که در حال حرکت در مسیر مستقیم است و یا در حال دور زدن عمل می کند . در برخی موارد بنا به دلایلی کامپیوتر ABS  دچار مشکل شده و قادر به تشخیص و بررسی صحیح موارد فوق نیست و راننده احساس می کند که ترمز اصطلاحا چوب شده  و یا ABS بی موقع عمل می کند .

ترمز ضد قفل - ABS : Anti-Lock Braking System

ترمز ضد قفل – ABS : Anti-Lock Braking System

در بعضی موارد مشکلات فوق باعث روشن شدن چراغ ABS می شود و در حالاتی نیز این اتفاق نمی افتد وخود راننده میبایست متوجه مشکل شود و یا جهت بررسی صحت عملکرد سیستم ABS به تعمیرکار مراجعه کند .

درصورت تغییر سایز لاستیک مثلا از 185 به 215 ، ضریب اصتحکاک خودرو با زمین به واسطه سطح تماس آن تغییر می کند و این تغییر میبایست به ABS ECU اعلام و ECU مجددا پیکره بندی شود . در غیر اینصورت شما عملکرد مطلوبی از سیستم ABS خودرو خود شاهد نخواهید بود .

جهت رفع مشکلات ABS خودرو و بررسی صحت عملکرد آن و انجام پیکره بندی ABS ECU در مرکز تنظیم موتور امین منتظر شما هستیم .